onsdag 2. mai 2012

Dåp

Søndagen kom og gutten blei døpt :) Må si jeg er litt stolt av meg selv da jeg, som normalt har lett for å stesse, holdt roen hele uken før dåpen og på selve dagen! Men hadde ikke klart det uten all hjelpen eg har fått! Godt med gode hjelpere, og det finnes flere av de! Så alle sammen som bidro på en eller annen måte TAKK!!

Nå til planleggingen av dåpen:


Papirduk ble kjøpt på MASKE. Tror jeg betalte ca 350 kr for 25 m duk!
Bordløper (lyseblå) ble kjøpt på Inspirerende Hobby i Molde. Tror det var ca 300 kr for 20 m.

 Kakebordet

Bordet til gjestene.

Min og samboerns sitteplass. Lykten med lys i er kjøpt på Nille, samt båndet som er knytt rundt. Ellers er det gelekuler og ett hvitt lys oppi.













Bordkortene. Lagde forskjellige bordkort til guttene og jentene. Det ser kanskje vanskelig ut, men det var det ikke. Litt pirkearbeid var det derimot! Lagde ca 34 stk av disse. Oppskriften på hvordan de lages finner du hos scrappegal. Her finner du mal og god forklaring på hva du trenger av utstyr. Jeg kjøpte ark hos Inspirerende Hobby i Molde. Det vises ikke på så godt på bildene, men i papiret er det trykket smokker. Her fant jeg også båndet som jeg har brukt på gutte skoene.


Blomsterdekorasjonene. Disse firkantede glass skålene kjøpte jeg hos FLORISS i Molde. Butikken ligger på Roseby. Tror jeg betalte ca 80 kr for en. Rosen og bladet som ligger oppi er også kjøpt der. Var innom for å få litt ideer og fikk god hjelp der! De blå gelekulene kjøpte jeg på ebay, søk på deco beads eller gele beads, water beads osv. så finner du det.  



Disse stjernene som jeg pyntet glassene med fåes kjøpt på O. E. Strande i Molde. Betalte 50 kr for 50 stk. De hadde de i flere ulike farger. Hadde de som backup i tilfelle jeg ikke fikk til skoene som bordkort. De er også greie å ha med tanke på at en ofte flytter på seg i selskap og da lett blir usikker på hvilket glass som er ditt osv.

Denne søte blomsten kjøpte eg på Nille. Tror den kostet ca 15 kr. Hadde slike hvite blomster og like mange blåe blomster.

Ikke lett å se på bildet, men her ligger to små blomster. De er også kjøpt på Nille. Husker ikke pris, tror det var ca 10 stk i pakken.

Videre pyntet jeg med små smokker som jeg også kjøpte på ebay. Husker ikke hvor mange jeg kjøpte, men alt for mange ;) Har fortsatt noen som ligger i pakken, uåpnet. Søt liten detalj synes jeg. Et tips når du skal handle til dåp på ebay er å søke på "baby shower", da får du opp mye som kan brukes!

Till middag hadde jeg koldtbord som jeg "laget" selv. Her er kakebordet fullt av kaker.
 
Egentlig "red velvet" cupcakes, men det ble grønne muffins, med blå frosting. Oppå cupcakesen er det bilde av den lille gutten min.

Her er også cupcakes med bilder. Tips om slike fine bilder fikk jeg av en venninne og hun tipset meg også om en blogg der det ble brukt i barnedåp. Disse små bildene er bestilt hos The cake decorating company, samme sted som jeg bestilte bildet til pappa, det kan du lese om her.
 Dåpskaken jeg bestilte hos Karens kakemakeri, kostet ca 700 kr. Den var helt nydelig og jeg kommer til å bestille kake hos henne igjen!

Min lille familie. Lillegutt ble døpt i samme dåpskjole som jeg ble døpt i. Det vises ikke på bildet, men på kjolen er det brodert på navnene til de som er døpt i kjolen. Skal sette meg ned og brodere inn navnet til lillegutt før jeg pakker den vekk igjen :) Fin liten tradisjon :)

 Sjarmøren til mamma <3

Her er andre blogger jeg brukte som inspirasjon:

Ellers er det bare å google litt så finner en mye inspirasjon! Mange flinke bloggere der ute med øye for detaljer!!!



3 kommentarer:

  1. Du verden så mye du stelte i stand og ordnet til dåpen, -både av mat og pynt. Gratulerer så mye med overstått dåpsdag for lille Robin;)

    SvarSlett
  2. For en flott Kaptein Sabeltann genser. Har også hatt veldig lyst å strikke den.. Du har ikke lyst å hjelpe meg ut med oppskrift vel? Kjempefin blogg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Så fint at du likte genseren min :) Er dessverre usikker på hvor jeg har oppskriften i dag.. men mener jeg fant den ved å google litt, så du får prøve å gjøre det :) kan også prøve å gjøre det og legge ut link dersom jeg finner den :)
      Hilsen Maria

      Slett