torsdag 29. august 2013

Litt av hvert!

DA har jeg endelig karret meg til å få tatt bilde av Lillebrorgenseren som jeg har skrevet om flere ganger tidligere. Det var en genser som jeg slet med for å få til å gå opp, da du øker i sidene for armene, og plutselig var ene delen av armen for lang, eller kanskje det var den andre delen som var litt for kort... Etter x antall ganger der jeg måtte rekke opp genseren når jeg trodde jeg var ferdig leverte jeg den til min mor, som til slutt fikk den til! Sikker på at jeg har strikket 5 slike gensere med antall ganger jeg har rekket den opp!

Mønsteret til lillebrorgenseren er hentet fra boken, I all enkelhet, som er en bok laget av Marte Helgetun. Boka har mange fine mønstre og de fleste av mønstrene har pinne nr 3, noe som er meget positivt for min del, da jeg ikke er glad i for små pinner!

 
Bilde av boka
 


 
Ikke så enkelt å få tatt bra bilder av genseren med en aktiv liten gutt som modell, men håper at dere får et godt inntrykk av hvordan genseren er. Garnet er Air og Sky fra Du store alpakka. Garnet er kjøpt hos Gurihaugen garn og hobby. Garnet er i grunn dyrt, da nøstene kun er på 25 g, men til gjengjeld så er det ganske drygt. Husker ikke hvor mange nøster jeg brukte av hver, men det var ikke mange! Jeg må også skryte av at tross antall ganger jeg har rekket opp genseren, så har garnet holdt seg bra :) Knappene er kjøpt på Hobbybutikken i Molde.
 
Ellers har jeg i det siste endelig fått ferdig bursdagsgave til ei lita jente som ble 1 år. Hun (eller moren ;)) ønsket seg Osloanorakk i fargen rød, ellers fikk jeg frie tøyler, og da måtte jeg finne på noe. Har sett mange prøve med forskjellige mønster og det ville også jeg. Fant meg ett tøft ugle mønster, mønsteret fant jeg her.
 
Genseren er strikket i Freestyle, kjøpt hos Aandahl garn.
 



 
Knappene er kjøpt hos Hobbybutikken i Molde.

 
Da får jeg håpe at den lille jenta blir fornøyd :)
 
Meeeen ettersom det til tider klør i fingrene har jeg i dag fått ferdig ett lite strikkeprosjekt til. Da jeg må prøve å slanke litt garnkurven for restegarn, har jeg prøvd meg på en kattekurv til. Mønsteret har jeg henvist til tidligere her på bloggen.
 
 
Strikkekos i kveldinga.
 
 
Kurven er nå tovet på 40 grader og tredd på en plate. Platen hørerer til ett rundt stativ jeg har som jeg ved en tidligere anledning fant ut var i perfekt størrelse til denne kurven når den skal strekkes.
 

 
Min lille hjelper som må undersøke hva jeg driver med! :)
 
Nå skal jeg legge opp til en kurv til, så vi snakkes
 
Ha en fiiiiiin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar