lørdag 27. juli 2013

Owl Obsession

Det har nå vært en stund siden mitt siste blogginnlegg, eksamen har hatt litt av skylden, men jeg har ikke ligget på latsiden på strikke og heklefronten! Jeg er ferdig med lillebror genseren, skal bare sy i knapper og få lillegutt til å stille opp som modell, så får jeg vist den frem på bloggen. Hovedårsaken til bloggpausen har vært ett stort hekleprosjekt! Jeg så for meg utfordringen, men viste ikke at det kom til å være så mange deler.
 
Oppskriften på vognteppet har jeg funnet på Raverly, og det heter Owl obsession. Det koster 6 dollar, ca 35 kr norske. Her er et bilde av det, slik det ligger ute på Raverly. 

 
 
Aldeles nyyyydeli! Spør du meg! På teppet på bildet er det brukt flerfarget garn. Jeg valgte å ikke bruke det, men heller kombinere flere farger. Jeg har valgt å bruke Drops Big Merino, med fargekodene: 01: natur, 08: marmor, 09:lavendel, 10:ametyst og 16: lys rosa. Heklekrok str 5.
 
Viktig å få med tærne på bilde ;)
 
Her er jeg klar til å starte på prosjektet!
 Den største utfordringen med dette prosjektet var å forstå oppskriften som er på amerikansk, men etter litt prøving og feiling ble det bra :)
 
 
 Her er alle delene lagt utover bordet. Kun montering igjen! Nok en utfordring! Litt usikker på hvordan jeg skulle få det til å bli fint, men tror det endte bra :)
 
 
 Her har jeg komt i gang med monteringen!
 
 
Det ferdige teppet!
 
 
Noen småfeil, men det er vel sjarmen med det som er hjemmelaget?
 
 
9 ugler ble heklet og 18 øyner og 18 knapper montert (knappene er kjøpt hos Hobbybutikken i Molde).
 
 
4 av de store rundingene og 12 av de mindre.
 
 
Samt 8 av disse kantene.
 
Husker ikke hvor mange garnnøster jeg brukte av naturfargen, men av de andre brukte jeg 2, det vil si at det ble akkurat for lite med 1 nøste av hver farge. Satt derfor igjen med en del garn. Derfor måtte jeg bare lage litt tilbehør...
 
 
En liten uglelue. Oppskriften er gratis på Raverly.
 
 
Så ble det matchende Ugger (mangler knapper da..), oppskriften er her. Denne siden viser flere eksempler på hvordan en kan hekle slike tøfler, og ettersom jeg hadde nok garn, måtte jeg prøve meg på ett par til.
 
 
Synes disse ble ganske søte! Når den lille jenta skal pynte seg, trenger hun sko! Knappene som jeg har brukt her fant jeg i det gamle sy skrinet etter mormor. Tror de passet bra :)
 
Eeeeenda hadde jeg mer garn...
 
Derfor prøvde jeg meg på en "sutteklut"
 
 
Denne mangler øyne og fyll i hodet. Skulle kanskje hatt noen runder til for å gjøre teppekanten større, men poenget med den var å bruke opp garnrester ;) Oppskrift på denne har jeg tatt litt her og litt der. Inspirasjonen kommer fra Ravely, men forsto ikke helt oppskriftene, derfor fant jeg oppskrift på en ball (hodet) på Drops sine sider, og i stedet for å sy igjen i bunnen heklet jeg ut slike oldemorruter.
 
Håper dere som har ferie nyter den! Og at dere som har hatt ferie, har hatt det flott! Selv har jeg enda en stund før jeg skal nyte feriedagene!
 
Ha en nyyydelig sommer!
 
 
NB: har fått spørsmål om jeg strikker på bestilling og det er noe jeg ikke gjør pr dags dato :) Men tar det som ett stort komplement å bli spurt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar