tirsdag 22. november 2011

Snart advent

Nå gler jeg meg til jul!! Har i dag hengt opp adventsgardinene mine og i helgen fikk jeg unnagjort litt nedvask og fikk pyntet med litt lilla :D Ettersom jeg har gledet meg til jul ganske lenge nå har jeg fått gjort litt forberedelser til jul :)

Jeg startet optimistisk med et prosjekt, der jeg tenkte jeg skulle strikke en bilpose som såg ut som en blånisse genser, men da jeg var komt et stykke fant jeg ut at det ville kanskje bli for tykt for en liten gutt, og strikket i stedet en blånisse genser str. 4 år. Klarte selvfølgelig å ikke lese hele oppskriften skikkelig og endte med å montere genseren på retten, mens den i følge oppskriften skulle monteres på vrangen. Men syns genseren ble fin til slutt :)

 
Så fant ut at jeg skulle teste Nille sitt blånissegarn og mønster. Syns det virket som luen ville bli ganske tynn, og valgte derfor å strikke med dobbelt garn, noe jeg er glad for at jeg gjorde. Den helt til venstre er strikket med det mørkeste garnet og garnet som har ugjevne farger. Den midterste er strikket med det lyseste garnet og hvitt restgarn. Den til høgre er strikket i mørkeblått restgarn. De to til venstre er strikket i den største størrelsen og tovet 3 ganger. Den til høgre er strikket i den minste størrelsen og tovet en gang. 

                                        
Har begynt på en ny blånisselue av rester etter genseren.

I høstmørket må en kose seg litt også og da gjerne med en god kopp te, kjøpt på helsekost, og noen pepperkaker ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar