torsdag 16. august 2012

Bedre seint enn aldri...

I mars/april, mens jeg planla dåp var vi (min lille familie) innom garnbutikken på Aandahls garn i Molde, og der var det en lue utstilt. Den syns samboern var så fin, at den kunne han tenke seg at jeg strikket til han. Jubel i hode mitt, eeendelig noe å strikke til kallinj ;) Har mast lenge om at jeg har lyst å strikke noe til han!

Mønsteret til luen fikk jeg på garnbutikken og heter "barnelue med åttebladsrose". Luen er for små barn og tenåring. Str tenåring var passelig til både meg og han. Garnet var Freestyle.


Det jeg syns var ekstra tøfft med denne lua var at i modellen som var utstilt var det også strikket inn refleksgarn i mønsteret! Det måtte jeg selvfølgelig prøve!!

Da ble den slik! Kjempe tøfft syns jeg! Da gjør det ikke noe dersom han skulle glemme refleks heller! Blir absolutt å strikke med refleksgarn igjen! Men mønsteret ble litt stivere enn vanlig, Trodde kanskje jeg hadde strikket for stramt, men siden garnet strekker seg litt, og refleksgarnet ikke gjør det, kjentes det bare slik ut!

Har egentlig satt forbud mot å finne nye prosjekt, inntil jeg har gjort unna noen jeg har liggende, men siden jeg nå har strikket et av de prosjekta jeg hadde liggende, har jeg nå planlagt 2 nye prosjekt ;) Andre som kjenner seg igjen?? Mine nye prosjekt blir Oslo anorakk til lisjegutt, og så skal jeg prøve å strikke Dorthe genser.. Redd jeg har planlagt for mange prosjekter, og at tiden ikke strekker til!!

Skal snart begynne på jobb igjen! Samtidig som jeg 3 sept begynner på skole!! SKUMLE greier!!!


3 kommentarer: