tirsdag 16. april 2013

Nyinnkjøpt garn!!

Vi som bor her ute på Midsund er ganske heldig som har en flott liten garnbutikk å kunne handle garn hos, Gurihaugen Garn og Hobby. Alltid like kjekt å dra dit! Spesielt siden en kan få garn akkurat i det strikkelysten kommer over en! En slipper vente til en dag en har mulighet til å komme til byen for å handle garn!*GLEDE*
 
Siden sist innlegg har jeg stikket to gaver, som ikke er overlevert enda, og innlegg vil derfor komme når de er overlevert!
 
Noe jeg og mamma er flink til er å ta oss byturer, og ikke sjeldent kommer vi hjem med nye strikkeprosjekt! Sist kom jeg hjem med nytt mønsterboka, "I all enkelhet, 26 oppskrifter til barnehagebarn". Ååå så mye fint det var!!

 
Perfekt til meg ettersom Robin går i barnehagen :)
 Designeren av denne boken heter Marte Helgetun, link til hjemmesiden hennes finner du
her. Garnet som blir brukt i boken er garnet til "du store alpakka", for å kunne se litt mer på hvilke klær det er oppskrifter på i boken, kan du trykke på denne linken.

 
Planen fremover er å strikke "Lillebror" genseren til Robin, i fargen på bildet.
 
 
Genseren hadde de strikket og utstilt på Husfliden i Molde, og den kjentes helt herlig ut! MEN ettersom Gurihaugen ikke hadde det garnet inne akkurat nå, hun skulle bestille inn til meg, må jeg ha ett annet prosjekt, valget endte derfor på "Sidrompagenser". Den genseren skal bli en gave.
 
 
Genseren skal egentlig strikkes i dobbel "Tynn Alpakka", men jeg har valgt å strikke den i "Sterk". Jeg har valgt en ren grønnfarge til vrongbandet, og en grønn melert farge til selve genseren. Dessverre kommer ikke fargene godt nok frem på bildet. Fant ikke bilde av den rene grønnfargen, men den melerte grønnfargen fant jeg bilde av her.
 
Jeg og mamma fallt helt for designeren Marte Helgetun! Vi har derfor gått til innkjøp av flere hefter av henne!
 
Samtidig kjøpte vi heftet "Babyluer, 11 strikkeluer til baby". Det heftet glemte jeg dessverre å ta bilde av, men det kan du se her.
 
Ha en aldeles nyyyydelig dag :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar