lørdag 22. oktober 2011

Heklet teppe av bestemorsruter

Etter å ha vært på shopping tur med min mor hele dagen, satte jeg i gang og gjorde ferdig ett prosjekt jeg har holdt på med i det siste. Et teppe av bestemorsruter som en venninne av meg lurte på om jeg ikke kunne lage. På grunn av at jeg har brukt garn som jeg har kjøpt i Tyrkia, "BEBE BATIK" Alize Burcum, ble teppet litt mindre enn planlagt ettersom jeg har kjøpt litt for lite garn. Har derfor ikke heklet en finere kant rundt, pga skal høre med henne om hun vil ha det slik, eller om jeg skal sende med en bestilling på garn sammen med far neste gang han skal avgårde :) For å hekle dette teppet har jeg brukt heklekrok nr 5.

 Dette er et dårlig bilde, men eneste bilde jeg har av garnnøstet jeg har valgt å bruke. Jeg har brukt to "farger" ett med hvitt, blått og lilla og et nøste med bare blått og hvitt.

 Her er alle  30 lappene oppå strykebrettet (kanskje ikke så smart med blå bakgrunn til blå lapper..) ferdig vasket på 30grader og strøket. Har heklet seks omganger på hver rute, de måler ca 18 cm, litt variasjon ettersom jeg har heklet litt ugjevnt :-S men det vises ikke! Heldigvis!!!! : D: D
Her er det ferdige teppet. Ganske fornøyd med det, var ganske usikker på grunn av lilla fargen, men det ble ganske bra :) Ettersom ingen av rutene ble like, har jeg bare tatt rutene tilfleldig og satt de sammen.

Har nå startet på neste prosjekt : D En liten ide jeg fikk som jeg får se om jeg får til før jeg legger ut bilde av det! Men kan røpe at det har noe med blånissene å gjøre, ettersom jeg har hørt rykter om at det er blåfjell som skal gå på barnetv i advent!! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar