mandag 31. oktober 2011

Garnbutikk i Alanya

Jeg er ganske glad i å reise til Tyrkia, nærmere bestemt Alanya. Har vært der ganske mange ganger og tenkte jeg måtte anbefale en av butikkene som jeg bare må innom! Det er nemlig en garnbutikk midt i sentrum, ikke langt fra bussholdeplassen midt i byen (de fleste av bussene starter eller ender her).

Meg inne på garnbutikken. Posen med garn som jeg kjøpte, kostet ca 30 norske kroner, jeg strikket en jakke for garnet.      

Nærbilde av garnet jeg kjøpte. Kan vaskes på 30 grader.
Her er bilde av jakken jeg strikket av garnet. Har mye garn igjen ettersom det gikk med bare ett nøste for å strikke denne jakken! Mønsteret er fra BabyDROPS 20-16.














Jeg har brukt trykk knapper på jakken og sydd på vanlige knapper til pynt. Fant verdens fineste og søteste knapper hos Husfliden i Molde. Tror jeg betalte 30 kr pr knapp. 




3 kommentarer:

  1. Vet du adressen til denne butikken? Eller kan du evnt gi en litt mere nøyaktig forklaring på hvor den er? Skal til Alanya igjen i mai, og håper denne gangen på å gjøre et skikkelig garnkupp :-) Nyyydelig jakke forresten :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt usikker på ka adressa e, men kan absolutt gi deg en bedre beskrivelse av kor du skal finne det! :) e du kjent i Alanya? litt lettere å gi deg en beskrivelse om du e kjent...

      Slett
  2. Hei igjen ja. Ja, jeg er litt kjent, har vært der mange ganger. Og gleder meg veldig til å se på utvalget av garn til hyggelige priser, det er noe av tilbudet vi ikke har benyttet oss av enda. Vi skal bo i sentrum nå som vi pleier, så håper å gjøre noen garnkupp! :-)
    Anki

    SvarSlett