tirsdag 31. januar 2012

Evighetsprosjekt!!

Søndag 29.01.12 ble kjolen ferdig!!

Jeg har gjort noen endringer i forhold til mønsteret og det er at jeg legger selene under forstykket, isteden for utenpå. Dette pga jeg skal sy i trykk knapper, da jeg synes det er best. Er veldig fornøyd med denne kjolen! Dersom du ser godt på mariusvognteppet jeg laget i fjor kan en se at jeg har strikket strammere på mønsteret enn resten av teppet. Sammenlignet har jeg klart meg mye bedre på denne kjolen! Her ser det ut til at jeg har klart å strikke det i nesten samme strikkefasthet som resten av kjolen :)


Ettersom jeg må ha noe å henge fingrene i, har jeg neste prosjekt klart. Dette skal bli et langtidsprosjekt som jeg skal bruke for å lære meg nye teknikker som å strikke fletter og lignende. Det skal bli et lappeteppe :) Det skal som mariuskjolen, strikkes i Smart, superwash, får da brukt opp restene fra mariuskjolen :)

Jeg har forløbig valgt meg disse fargene, men det vil vell bli flere etterhvert.

Første lapp er ferdig. Jeg har lagt opp 46 masker og starter og avslutter med to riller. På denne lappen har jeg strikket to rett og to vrang. Ser ut til at jeg har strikket litt for stramt i midten, men det går sikkert bra.

Lapp nr 2 er strikket 2 rett og 2 vrang, som jeg bytter på annenhver pinne. Har også her brukt 46 masker og startet med to riller. Selv om jeg forløbig strikker, er det mulig jeg blander inn noen ruter som jeg blir å hekle, det får vi se etterhvert! Målet er at dette skal bli et koseteppe til å ha i sofaen, men det kan hende det blir et babyteppe til slutt. Jeg tar det en lapp om gangen så får vi se hvor jeg ender.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar