torsdag 16. februar 2012

Kvikk Lunsj

De to siste ukenes strikkeprosjekt har vært Kvikk Lunsj lue til lillesøster. Når hun fikk var det også flere som ville ha, derfor har det endt i 3 stk.


I følge oppskriften skal det være dusk på, men det ville de ikke ha..


Oppskriften kjøpte jeg for 10 kr på Hobby butikken i Molde, men ser at Heklejenta har lagt ut oppskriften. Luen er heklet med Østlandsgarn, kjøpt på Nille. Den er enkel å strikke og kunna strikket den på en dag tidligere, men er ikke så enkelt når en har en liten en som også krever sitt :)


Likt?

Mitt neste prosjekt skal være å få ferdig krabbe/senge teppet jeg har tenkt på hele høsten å få laget. Tror jeg har kjøpt alt jeg trenger ;) 


Her ser dere "bildet" festet på dynetrekket,  som jeg skal ha som bakgrunn. Selve bildet kjøpte jeg på e-bay, betalte under 100 kr for det. Dynetrekket kjøpte jeg på tilbud på Kid og dynen jeg skal sy fast inni er kjøpt på Ikea. Har så langt rekket opp kantene på dynetrekket, for at det skal bli lettere å sy med maskin rundt bildet. Har tenkt å sy for hånd litt rundt figurene. Oppdatering kommer :)

For de som lurer på hvordan det går med lappeteppet, har jeg ikke komt mye lenger pga jeg har vært opptatt med luene. Har forresten tenkt å strikke lue til lillegutt. Tenkte denne såg litt morsom ut! : D 

Har ellers meldt meg inn på www.raverly.com, der er det utrolig mange morsomme gratismønster (og mønster som koster litt..)! 

Jeg har siden sist feiret min første Morsdag : D Fikk blomster og to kopper hos samboern og lillegutt : D *stolt mamma*


2 kommentarer:

  1. De kvikklunsj luene er utrolig fine!!

    SvarSlett
  2. Syns dæ e kjempe tøff :P Prøva me på en anna variant no so ska være mer "baggy".

    SvarSlett