mandag 27. februar 2012

Litt morsomt i hverdagen :)

Må småflire litt når jeg ser luen jeg har strikket! Såg det var noen på gruppen "Strikking" på Facebook som snakket om denne luen. Syns den var kjempe morsom og måtte bare prøve å strikke den!  Meeen blir vell bare brukt her hjemme, jeg er litt for pysen til å faktisk bruke denne offentlig :)














Oppskriften finner du her. Jeg valgte å strikke med Østlandsgarn fra Nille. På grunn av at lillegutt er litt mindre enn barnet i oppskriften, la jeg opp 10 mindre masker.. Luen ble dermed i en ganske fin størrelse. Mulig jeg blir å lage en "normal" lue av denne oppskriften, da den var passelig til lillegutt :)

Har fått høre at eierne av Kvikk Lunsj luene har fått mye skryt for luene sine :) Det var morsomt å høre! Har også fått inn en "bestilling" av en lue til. Håper eg får brukt opp noe av garnet jeg har igjen! Vil ha minst mulig restegarn!! hehe.. For å prøve noe annet bruker jeg en litt annen oppskrift enn det jeg gjorde på de andre luene. Denne skal vist være mer "baggy". Oppskriften har Heklejenta lagt ut på Raverly.com.


Har også jobbet videre med krabbeteppet/sengeteppet til lillegutt. Har nå sydd bildet på dynetrekket, og begynt å brodere rundt figurene i bildet.

Tigergutt

Nasse Nøff

Nesten ferdig Ole Brumm

Dessverre har det oppstått ett problem. Ettersom jeg har arvet skrinet med broderingstråd, har jeg problemer med å finne mer brun broderingstråd. Etter det jeg kunne se stod det farge nr. 812 på merkelappen. MEN sydamen i Molde, mente at det ikke kunne stemme, hverken hos den ene eller andre fabrikkanten! Det var også få farger som hadde gått ut av produksjon, det hadde heller komt til flere fargern! Ooooog for å gjøre det vanskelig har jeg selvfølgelig kastet merkelappen, så jeg får ikke finne ut hvem av oss som har "rett" heller! Grr!!

 Jeg valgte å kjøpe de to mørkeste brunfargene hun hadde, for jeg trodde en av de måtte det være, men jeg synes fargen jeg har sydd med kan se ut til å være en mellomting av de to fargene her.. Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men blir sikkert å se om det vises mye dersom jeg bruker den mørkeste av fargene. Kanskje vises ikke forskellen så mye når det blir brodert.. Håpe!!!! 

Jeg har blitt medlem på SandnesGarn på Facebook. Veldig morsomt da jeg kan følge litt mer med på hva som kommer ut av mønster :) Forrige uke kom blandt annet dette mønsterheftet ut:



 Jeg har kjøpt meg garn for å strikke en Marius jakke til lillegutt :):)

Jeg har valgt orginalfargene denne gangen. Blir å strikke str. 6 mnd og det ble ikke mange nøstene, to blå og ett hver av det hvite og røde.

Var på O.E.Strande i Molde i helgen og kjøpte meg blå Candy Melts, for å se hvordan den tar seg ut. 

Godt mulig jeg blir å lage Popcakes med blå sjokolade til barnedåpen :) Gode var de også denne gangen :)

2 kommentarer:

  1. Så artig å besøke bloggen din;) Såg du hadde kommentert med Birgitte, og dermed fann eg deg. Du har no laga mykje fint, og eg likte alt! Den puppelua er så stilig, og du må ikkje vere redd for å bruke den offentleg! Eg starta å blogge 1. januar, og det er kjekt å bli inspirert av andre samtidig som du dokumenterer eigen produksjon;) Lykke til framover!

    SvarSlett
  2. Hei hei :)Så bra at du likte bloggen min! Var også innom din her om dagen, og du lager mye fint! Helt enig med deg at det er mye inspiasjon å få hos andre bloggere! Eneste problemet med det er at en ikke finner tid til alt! hehe :P Lykke til videre til deg også! Blir å følge med på bloggen din :)

    SvarSlett